IT 4 POLSKA MOBILE – FAQ
- W pierwszej kolejności należy upewnić się czy w telefonie włączona jest transmisja danych oraz czy poprawnie zostały skonfigurowane punkty dostępowe (APN) dla usług: INTERNET i MMS.
- SMS-y konfiguracyjne z ustawieniami punktów dostępowych (APN) do usług: INTERNET i MMS powinny dotrzeć podczas pierwszego uruchomienia urządzenia z nową kartą SIM.
- Jeżeli takie SMS-y dotarły należy je bezwzględnie zainstalować.
- Jeżeli SMS-y konfiguracyjne nie dotarły, należy wysłać dwa bezpłatne SMS-y na numer 8090 o następującej treści: INTERNET (w celu otrzymania konfiguracji dla usługi dostępu do Internetu) oraz MMS (w celu otrzymania konfiguracji dla usługi MMS).
- Po otrzymaniu SMS-ów konfiguracyjnych, należy je bezwzględnie zainstalować.
- Jeżeli, pomimo wysłania bezpłatnych SMS-ów na numer 8090, nadal nie dotarły SMS-y konfiguracyjne, należy samodzielnie wprowadzić konfigurację dla APN Internet i APN MMS.
- Szczegółowa konfiguracja APN-ów znajduje się w Poradniku – sekcja Konfiguracja APN.
- Usługa roamingu domyślnie jest wyłączona, aby ją włączyć należy złożyć odpowiednie zlecenie w Biurze Obsługi Abonenta swojego lokalnego Operatora (dane kontaktowe znajdują się na Umowie Abonenckiej) lub aktywować za pomocą JAMBOX go! – sekcja Limity i blokady.
- Dla bezpieczeństwa naszych Abonentów dostęp do usług Premium domyślnie jest wyłączony (zablokowany), aby je włączyć należy złożyć odpowiednie zlecenie w Biurze Obsługi Abonenta swojego lokalnego Operatora (dane kontaktowe znajdują się na Umowie Abonenckiej) lub dezaktywować blokadę za pomocą JAMBOX go! – sekcja Limity i blokady.
- Po wykorzystaniu dostępnego w konkretnym pakiecie limitu danych włączony zostaje tzw. lejek internetowy. Prędkość transmisji spada wówczas do 32 kbit/s.
- Chcąc nadal korzystać usługi dostępu do Internetu z pełną przepustowością należy zamówić dodatkowy pakiet danych (oferta pakietów dodatkowych znajduje się w Cenniku) składając odpowiednie zlecenie w Biurze Obsługi Abonenta swojego lokalnego Operatora (dane kontaktowe znajdują się na Umowie Abonenckiej).
- Próg kwotowy to zabezpieczenie wydatków abonenta (innych niż abonamentowych), mające na celu blokadę usług w przypadku przekroczenia kwoty 200 zł. Jest to limit bezpieczeństwa na wszystkie usługi poza abonamentem (połączenia międzynarodowe, usługi Premium, usługi w roamingu, usługi dodatkowe).
Do założenia konta potrzebne będą dwie dane:
- Adres e-mail, który abonent podaje podczas podpisywania umowy na usługi mobilne.
- Numer ID abonenta, który abonent może otrzymać podczas podpisywania umowy w BOK operatora.
W nowych umowach (tych zawartych po 6.04.2018) taki numer znajduje się na umowie abonenckiej.
Następnie należy:
- wejść na stronę JAMBOX go!
- kliknąć w “Nie pamiętam hasła”,
- podać adres e-mail, który został podany podczas podpisywania umowy,
- kliknąć w RESETUJ HASŁO.
System wyśle na adres e-mail abonenta link do aktywacji konta i wprowadzenia nowego hasła.
Po otrzymaniu maila należy:
- kliknąć w link,
- wprowadzić Numer ID klienta,
- wprowadzić i powtórzyć nowe hasło,
- kliknąć w USTAW HASŁO
Po zmianie hasła należy wrócić do ekranu logowania, wprowadzić adres e-mail, wprowadzić nowe hasło i zalogować się.
IT 4 POLSKA MOBILE – FAQ
- W pierwszej kolejności należy upewnić się czy w telefonie włączona jest transmisja danych oraz czy poprawnie zostały skonfigurowane punkty dostępowe (APN) dla usług: INTERNET i MMS.
- SMS-y konfiguracyjne z ustawieniami punktów dostępowych (APN) do usług: INTERNET i MMS powinny dotrzeć podczas pierwszego uruchomienia urządzenia z nową kartą SIM.
- Jeżeli takie SMS-y dotarły należy je bezwzględnie zainstalować.
- Jeżeli SMS-y konfiguracyjne nie dotarły, należy wysłać dwa bezpłatne SMS-y na numer 8090 o następującej treści: INTERNET (w celu otrzymania konfiguracji dla usługi dostępu do Internetu) oraz MMS (w celu otrzymania konfiguracji dla usługi MMS).
- Po otrzymaniu SMS-ów konfiguracyjnych, należy je bezwzględnie zainstalować.
- Jeżeli, pomimo wysłania bezpłatnych SMS-ów na numer 8090, nadal nie dotarły SMS-y konfiguracyjne, należy samodzielnie wprowadzić konfigurację dla APN Internet i APN MMS.
- Szczegółowa konfiguracja APN-ów znajduje się w Poradniku – sekcja Konfiguracja APN.
- Usługa roamingu domyślnie jest wyłączona, aby ją włączyć należy złożyć odpowiednie zlecenie w Biurze Obsługi Abonenta swojego lokalnego Operatora (dane kontaktowe znajdują się na Umowie Abonenckiej) lub aktywować za pomocą JAMBOX go! – sekcja Limity i blokady.
- Dla bezpieczeństwa naszych Abonentów dostęp do usług Premium domyślnie jest wyłączony (zablokowany), aby je włączyć należy złożyć odpowiednie zlecenie w Biurze Obsługi Abonenta swojego lokalnego Operatora (dane kontaktowe znajdują się na Umowie Abonenckiej) lub dezaktywować blokadę za pomocą JAMBOX go! – sekcja Limity i blokady.
- Po wykorzystaniu dostępnego w konkretnym pakiecie limitu danych włączony zostaje tzw. lejek internetowy. Prędkość transmisji spada wówczas do 32 kbit/s.
- Chcąc nadal korzystać usługi dostępu do Internetu z pełną przepustowością należy zamówić dodatkowy pakiet danych (oferta pakietów dodatkowych znajduje się w Cenniku) składając odpowiednie zlecenie w Biurze Obsługi Abonenta swojego lokalnego Operatora (dane kontaktowe znajdują się na Umowie Abonenckiej).
- Próg kwotowy to zabezpieczenie wydatków abonenta (innych niż abonamentowych), mające na celu blokadę usług w przypadku przekroczenia kwoty 200 zł. Jest to limit bezpieczeństwa na wszystkie usługi poza abonamentem (połączenia międzynarodowe, usługi Premium, usługi w roamingu, usługi dodatkowe).
Do założenia konta potrzebne będą dwie dane:
- Adres e-mail, który abonent podaje podczas podpisywania umowy na usługi mobilne.
- Numer ID abonenta, który abonent może otrzymać podczas podpisywania umowy w BOK operatora.
W nowych umowach (tych zawartych po 6.04.2018) taki numer znajduje się na umowie abonenckiej.
Następnie należy:
- wejść na stronę JAMBOX go!
- kliknąć w “Nie pamiętam hasła”,
- podać adres e-mail, który został podany podczas podpisywania umowy,
- kliknąć w RESETUJ HASŁO.
System wyśle na adres e-mail abonenta link do aktywacji konta i wprowadzenia nowego hasła.
Po otrzymaniu maila należy:
- kliknąć w link,
- wprowadzić Numer ID klienta,
- wprowadzić i powtórzyć nowe hasło,
- kliknąć w USTAW HASŁO
Po zmianie hasła należy wrócić do ekranu logowania, wprowadzić adres e-mail, wprowadzić nowe hasło i zalogować się.
IT 4 POLSKA MOBILE – PORADNIK
Numer do Centrum SMS +48 601 000 310
Konfiguracja i korzystanie z Poczty Głosowej JAMBOX mobile |
|
APN Internet | Nazwa: INTERNET APN: internet Typ uwierzytelnienia: CHAP Typ APN: default,supl MCC: 260 MNC: 01 Protokół APN: IPv4 Protokół APN podczas roamingu: IPv4 Pozostałych pól nie należy edytować. |
APN MMS | Nazwa: MMS APN: mms.jambox.pl MMSC: http://mms.jambox.pl:8002 Proxy dla MMS: 212.2.96.16 Port MMS: 8080 Typ uwierzytelnienia: PAP Typ APN: mms MCC: 260 MNC: 01 Protokół APN: IPv4 Protokół APN podczas roamingu: IPv4 Pozostałych pól nie należy edytować. |
Uwaga!
W zależności od rodzaju i modelu urządzenia oraz zainstalowanego systemu operacyjnego, nie wszystkie powyższe pozycje konfiguracyjne będą wymagały zmiany/ustawienia. |
|
Przykładowa konfiguracja APN dla iOS | Ustawienia Sieć komórkowa Sieć komórkowa danych:
Dla APN internet:
Dla APN mms.jambox.pl w ‘MMS’ APN mms.jambox.pl
*Max wielkość MMS 2147483647 – dotyczy IPhone X, X-Max, Pro, 11, 12, 13 wszystkie modele. Pozostałe pola bez uzupełniania Po zakończonej konfiguracji wymagany jest restart urządzenia. |
Przykładowa konfiguracja APN dla Windows Phone | Ustawienia opcje komórkowe + SIM ustawienia Karty SIM:
Dla APN internet:
Dla APN mms.jambox.pl ‘Dodaj APN do MMSów’:
|
*101# | Sprawdzenie statusu aktywnych usług |
*122# | Sprawdzenie statusu poczty głosowej |
*122*11# | Aktywacja poczty głosowej |
*122*00# | Dezaktywacja poczty głosowej |
*101*11*14# | Aktywacja połączeń oczekujących (Call wait) |
*101*00*14# | Dezaktywacja połączeń oczekujących |
*101*11*15# | Aktywacja zawieszania połączeń (Call hold) |
*101*00*15# | Dezaktywacja zawieszania połączeń |
*101*11*16# | Aktywacja połączeń konferencyjnych (Conference Call) |
*101*00*16# | Dezaktywacja połączeń konferencyjnych |
*101*11*17# | Włączenie blokowania połączeń bez prezentacji numeru (ACR) |
*101*00*17# | Wyłączenie blokowania połączeń bez prezentacji numeru |
Przekierowanie połączeń można skonfigurować na dwa sposoby: w telefonie lub przez kody USSD. | |
Konfiguracja z telefonu: | Telefon z Androidem z aplikacji dialera:
Ustawienia Połączenie Dodatkowe ustawienia Przekazywanie połączeń |
Konfiguracja kodami USSD: |
Przekierowanie wszystkich połączeń:
Przekierowanie gdy telefon jest zajęty:
Przekierowanie połączeń nieodebranych:
Anulowanie wszystkich typów przekierowań:
|
IT 4 POLSKA MOBILE – PORADNIK
Numer do Centrum SMS +48 601 000 310
Konfiguracja i korzystanie z Poczty Głosowej JAMBOX mobile |
|
APN Internet |
Nazwa: INTERNET Pozostałych pól nie należy edytować. |
APN MMS |
Nazwa: MMS Pozostałych pól nie należy edytować. |
Uwaga! W zależności od rodzaju i modelu urządzenia oraz zainstalowanego systemu operacyjnego, nie wszystkie powyższe pozycje konfiguracyjne będą wymagały zmiany/ustawienia. |
|
Przykładowa konfiguracja APN dla iOS |
Ustawienia Sieć komórkowa Sieć komórkowa danych: Dla APN internet:
Dla APN mms.jambox.pl w ‘MMS’ APN mms.jambox.pl
Pozostałe pola bez uzupełniania Po zakończonej konfiguracji wymagany jest restart urządzenia. |
Przykładowa konfiguracja APN dla Windows Phone |
Ustawienia opcje komórkowe + SIM ustawienia Karty SIM: Dla APN internet:
Dla APN mms.jambox.pl ‘Dodaj APN do MMSów’:
|
*101# | Sprawdzenie statusu aktywnych usług |
*122# | Sprawdzenie statusu poczty głosowej |
*122*11# | Aktywacja poczty głosowej |
*122*00# | Dezaktywacja poczty głosowej |
*101*11*14# | Aktywacja połączeń oczekujących (Call wait) |
*101*00*14# | Dezaktywacja połączeń oczekujących |
*101*11*15# | Aktywacja zawieszania połączeń (Call hold) |
*101*00*15# | Dezaktywacja zawieszania połączeń |
*101*11*16# | Aktywacja połączeń konferencyjnych (Conference Call) |
*101*00*16# | Dezaktywacja połączeń konferencyjnych |
*101*11*17# | Włączenie blokowania połączeń bez prezentacji numeru (ACR) |
*101*00*17# | Wyłączenie blokowania połączeń bez prezentacji numeru |
Przekierowanie połączeń można skonfigurować na dwa sposoby: w telefonie lub przez kody USSD. | |
Konfiguracja z telefonu: | Telefon z Androidem z aplikacji dialera:
Ustawienia Połączenie Dodatkowe ustawienia Przekazywanie połączeń |
Konfiguracja kodami USSD: |
Przekierowanie wszystkich połączeń:
Przekierowanie gdy telefon jest zajęty:
Przekierowanie połączeń nieodebranych:
Anulowanie wszystkich typów przekierowań:
|