IT 4 POLSKA MOBILE – FAQ

  • W pierwszej kolejności należy upewnić się czy w telefonie włączona jest transmisja danych oraz czy poprawnie zostały skonfigurowane punkty dostępowe (APN) dla usług: INTERNET i MMS.
  • SMS-y konfiguracyjne z ustawieniami punktów dostępowych (APN) do usług: INTERNET i MMS powinny dotrzeć podczas pierwszego uruchomienia urządzenia z nową kartą SIM.
  • Jeżeli takie SMS-y dotarły należy je bezwzględnie zainstalować.
  • Jeżeli SMS-y konfiguracyjne nie dotarły, należy wysłać dwa bezpłatne SMS-y na numer 8090 o następującej treści: INTERNET (w celu otrzymania konfiguracji dla usługi dostępu do Internetu) oraz MMS (w celu otrzymania konfiguracji dla usługi MMS).
  • Po otrzymaniu SMS-ów konfiguracyjnych, należy je bezwzględnie zainstalować.
  • Jeżeli, pomimo wysłania bezpłatnych SMS-ów na numer 8090, nadal nie dotarły SMS-y konfiguracyjne, należy samodzielnie wprowadzić konfigurację dla APN Internet i APN MMS.
  • Szczegółowa konfiguracja APN-ów znajduje się w Poradniku – sekcja Konfiguracja APN.
  • Usługa roamingu domyślnie jest wyłączona, aby ją włączyć należy złożyć odpowiednie zlecenie w Biurze Obsługi Abonenta swojego lokalnego Operatora (dane kontaktowe znajdują się na Umowie Abonenckiej) lub aktywować za pomocą JAMBOX go! – sekcja Limity i blokady.
  • Dla bezpieczeństwa naszych Abonentów dostęp do usług Premium domyślnie jest wyłączony (zablokowany), aby je włączyć należy złożyć odpowiednie zlecenie w Biurze Obsługi Abonenta swojego lokalnego Operatora (dane kontaktowe znajdują się na Umowie Abonenckiej) lub dezaktywować blokadę za pomocą JAMBOX go! – sekcja Limity i blokady.
  • Po wykorzystaniu dostępnego w konkretnym pakiecie limitu danych włączony zostaje tzw. lejek internetowy. Prędkość transmisji spada wówczas do 32 kbit/s.
  • Chcąc nadal korzystać usługi dostępu do Internetu z pełną przepustowością należy zamówić dodatkowy pakiet danych (oferta pakietów dodatkowych znajduje się w Cenniku) składając odpowiednie zlecenie w Biurze Obsługi Abonenta swojego lokalnego Operatora (dane kontaktowe znajdują się na Umowie Abonenckiej).
  • Próg kwotowy to zabezpieczenie wydatków abonenta (innych niż abonamentowych), mające na celu blokadę usług w przypadku przekroczenia kwoty 200 zł. Jest to limit bezpieczeństwa na wszystkie usługi poza abonamentem (połączenia międzynarodowe, usługi Premium, usługi w roamingu, usługi dodatkowe).

Do założenia konta potrzebne będą dwie dane:

  • Adres e-mail, który abonent podaje podczas podpisywania umowy na usługi mobilne.
  • Numer ID abonenta, który abonent może otrzymać podczas podpisywania umowy w BOK operatora.
    W nowych umowach (tych zawartych po 6.04.2018) taki numer znajduje się na umowie abonenckiej.

Następnie należy:

  • wejść na stronę JAMBOX go!
  • kliknąć w “Nie pamiętam hasła”,
  • podać adres e-mail, który został podany podczas podpisywania umowy,
  • kliknąć w RESETUJ HASŁO.

System wyśle na adres e-mail abonenta link do aktywacji konta i wprowadzenia nowego hasła.

Po otrzymaniu maila należy:

  • kliknąć w link,
  • wprowadzić Numer ID klienta,
  • wprowadzić i powtórzyć nowe hasło,
  • kliknąć w USTAW HASŁO

Po zmianie hasła należy wrócić do ekranu logowania, wprowadzić adres e-mail, wprowadzić nowe hasło i zalogować się.

IT 4 POLSKA MOBILE – FAQ

  • W pierwszej kolejności należy upewnić się czy w telefonie włączona jest transmisja danych oraz czy poprawnie zostały skonfigurowane punkty dostępowe (APN) dla usług: INTERNET i MMS.
  • SMS-y konfiguracyjne z ustawieniami punktów dostępowych (APN) do usług: INTERNET i MMS powinny dotrzeć podczas pierwszego uruchomienia urządzenia z nową kartą SIM.
  • Jeżeli takie SMS-y dotarły należy je bezwzględnie zainstalować.
  • Jeżeli SMS-y konfiguracyjne nie dotarły, należy wysłać dwa bezpłatne SMS-y na numer 8090 o następującej treści: INTERNET (w celu otrzymania konfiguracji dla usługi dostępu do Internetu) oraz MMS (w celu otrzymania konfiguracji dla usługi MMS).
  • Po otrzymaniu SMS-ów konfiguracyjnych, należy je bezwzględnie zainstalować.
  • Jeżeli, pomimo wysłania bezpłatnych SMS-ów na numer 8090, nadal nie dotarły SMS-y konfiguracyjne, należy samodzielnie wprowadzić konfigurację dla APN Internet i APN MMS.
  • Szczegółowa konfiguracja APN-ów znajduje się w Poradniku – sekcja Konfiguracja APN.
  • Usługa roamingu domyślnie jest wyłączona, aby ją włączyć należy złożyć odpowiednie zlecenie w Biurze Obsługi Abonenta swojego lokalnego Operatora (dane kontaktowe znajdują się na Umowie Abonenckiej) lub aktywować za pomocą JAMBOX go! – sekcja Limity i blokady.
  • Dla bezpieczeństwa naszych Abonentów dostęp do usług Premium domyślnie jest wyłączony (zablokowany), aby je włączyć należy złożyć odpowiednie zlecenie w Biurze Obsługi Abonenta swojego lokalnego Operatora (dane kontaktowe znajdują się na Umowie Abonenckiej) lub dezaktywować blokadę za pomocą JAMBOX go! – sekcja Limity i blokady.
  • Po wykorzystaniu dostępnego w konkretnym pakiecie limitu danych włączony zostaje tzw. lejek internetowy. Prędkość transmisji spada wówczas do 32 kbit/s.
  • Chcąc nadal korzystać usługi dostępu do Internetu z pełną przepustowością należy zamówić dodatkowy pakiet danych (oferta pakietów dodatkowych znajduje się w Cenniku) składając odpowiednie zlecenie w Biurze Obsługi Abonenta swojego lokalnego Operatora (dane kontaktowe znajdują się na Umowie Abonenckiej).
  • Próg kwotowy to zabezpieczenie wydatków abonenta (innych niż abonamentowych), mające na celu blokadę usług w przypadku przekroczenia kwoty 200 zł. Jest to limit bezpieczeństwa na wszystkie usługi poza abonamentem (połączenia międzynarodowe, usługi Premium, usługi w roamingu, usługi dodatkowe).

Do założenia konta potrzebne będą dwie dane:

  • Adres e-mail, który abonent podaje podczas podpisywania umowy na usługi mobilne.
  • Numer ID abonenta, który abonent może otrzymać podczas podpisywania umowy w BOK operatora.
    W nowych umowach (tych zawartych po 6.04.2018) taki numer znajduje się na umowie abonenckiej.

Następnie należy:

  • wejść na stronę JAMBOX go!
  • kliknąć w “Nie pamiętam hasła”,
  • podać adres e-mail, który został podany podczas podpisywania umowy,
  • kliknąć w RESETUJ HASŁO.

System wyśle na adres e-mail abonenta link do aktywacji konta i wprowadzenia nowego hasła.

Po otrzymaniu maila należy:

  • kliknąć w link,
  • wprowadzić Numer ID klienta,
  • wprowadzić i powtórzyć nowe hasło,
  • kliknąć w USTAW HASŁO

Po zmianie hasła należy wrócić do ekranu logowania, wprowadzić adres e-mail, wprowadzić nowe hasło i zalogować się.

IT 4 POLSKA MOBILE – PORADNIK

Numer do Centrum SMS +48 601 000 310

Konfiguracja i korzystanie z Poczty Głosowej JAMBOX mobile
  1. Sprawdź jaki jest status Twojej poczty głosowej wpisując następujący kod USSD: *122#
  2. Jeżeli poczta głosowa nie jest aktywna, wpisz poniższy kod aktywacyjny: *122*11#
  3. Jeżeli chcesz odsłuchać swoje wiadomości lub skonfigurować swoją pocztę głosową zadzwoń na numer: 1110 lub +48 579 49 11 10
  4. Jeżeli chcesz dezaktywować usługę poczty głosowej wpisz następujący kod USSD: *122*00#

APN Internet

Nazwa: INTERNET
APN: internet
Typ uwierzytelnienia: CHAP
Typ APN: default,supl
MCC: 260
MNC: 01
Protokół APN: IPv4
Protokół APN podczas roamingu: IPv4

Pozostałych pól nie należy edytować.
 

APN MMS

Nazwa: MMS
APN: mms.jambox.pl
MMSC: http://mms.jambox.pl:8002
Proxy dla MMS: 212.2.96.16
Port MMS: 8080
Typ uwierzytelnienia: PAP
Typ APN: mms
MCC: 260
MNC: 01
Protokół APN: IPv4
Protokół APN podczas roamingu: IPv4

Pozostałych pól nie należy edytować.

Uwaga!

W zależności od rodzaju i modelu urządzenia oraz zainstalowanego systemu operacyjnego, nie wszystkie powyższe pozycje konfiguracyjne będą wymagały zmiany/ustawienia.

Przykładowa konfiguracja APN dla iOS

Ustawienia Sieć komórkowa Sieć komórkowa danych:

Dla APN internet:

  • w ‘Dane sieci komórkowej’ APN internet
  • w ‘Konfiguracja LTE (Opcjonalna)” APN internet

Dla APN mms.jambox.pl w ‘MMS’ APN mms.jambox.pl

  • w ‘MMSC’ http://mms.jambox.pl:8002
  • w ‘Proxy MMS’ 212.2.96.16:8080
  • w ‘Maks wielkość MMS’ 307200
  • w ‘URL profilu UA dla MMS’ mms.jambox.pl

Pozostałe pola bez uzupełniania

Po zakończonej konfiguracji wymagany jest restart urządzenia.

Przykładowa konfiguracja APN dla Windows Phone

Ustawienia opcje komórkowe + SIM ustawienia Karty SIM:

Dla APN internet:

  • ‘Dodaj APN do internetu’ APN internet

Dla APN mms.jambox.pl ‘Dodaj APN do MMSów’:

  • ‘APN’ mms.jambox.pl
  • ‘MMSC URL’ http://mms.jambox.pl
  • ‘MMSC port’ 8002
  • ‘Maksymalny rozmiar MMS’ 307200
  • ‘Proxy MMS’ 212.2.96.16:8080
*101# Sprawdzenie statusu aktywnych usług
*122# Sprawdzenie statusu poczty głosowej
*122*11# Aktywacja poczty głosowej
*122*00# Dezaktywacja poczty głosowej
*101*11*14# Aktywacja połączeń oczekujących (Call wait)
*101*00*14# Dezaktywacja połączeń oczekujących
*101*11*15# Aktywacja zawieszania połączeń (Call hold)
*101*00*15# Dezaktywacja zawieszania połączeń
*101*11*16# Aktywacja połączeń konferencyjnych (Conference Call)
*101*00*16# Dezaktywacja połączeń konferencyjnych
*101*11*17# Włączenie blokowania połączeń bez prezentacji numeru (ACR)
*101*00*17# Wyłączenie blokowania połączeń bez prezentacji numeru
Przekierowanie połączeń można skonfigurować na dwa sposoby: w telefonie lub przez kody USSD.
Konfiguracja z telefonu: Telefon z Androidem z aplikacji dialera:

Ustawienia Połączenie Dodatkowe ustawienia Przekazywanie połączeń

Konfiguracja kodami USSD:

Przekierowanie wszystkich połączeń:

  • aktywacja: **21*+48XXXxxx#
  • dezaktywacja: ##21#
  • status: *#21#

Przekierowanie gdy telefon jest zajęty:

  • aktywacja: **67*+48XXXxxx#
  • dezaktywacja: ##67#
  • status: *#67#

Przekierowanie połączeń nieodebranych:

  • aktywacja: **61*+48XXXxxx#
  • dezaktywacja: ##61#

Anulowanie wszystkich typów przekierowań:

  • ##002#

IT 4 POLSKA MOBILE – PORADNIK

Numer do Centrum SMS +48 601 000 310

Konfiguracja i korzystanie z Poczty Głosowej JAMBOX mobile
  1. Sprawdź jaki jest status Twojej poczty głosowej wpisując następujący kod USSD: *122#
  2. Jeżeli poczta głosowa nie jest aktywna, wpisz poniższy kod aktywacyjny: *122*11#
  3. Jeżeli chcesz odsłuchać swoje wiadomości lub skonfigurować swoją pocztę głosową zadzwoń na numer: 1110 lub +48 579 49 11 10
  4. Jeżeli chcesz dezaktywować usługę poczty głosowej wpisz następujący kod USSD: *122*00#

APN Internet

Nazwa: INTERNET
APN: internet
Typ uwierzytelnienia: CHAP
Typ APN: default,supl
MCC: 260
MNC: 01
Protokół APN: IPv4
Protokół APN podczas roamingu: IPv4

Pozostałych pól nie należy edytować.
 

APN MMS

Nazwa: MMS
APN: mms.jambox.pl
MMSC: http://mms.jambox.pl:8002
Proxy dla MMS: 212.2.96.16
Port MMS: 8080
Typ uwierzytelnienia: PAP
Typ APN: mms
MCC: 260
MNC: 01
Protokół APN: IPv4
Protokół APN podczas roamingu: IPv4

Pozostałych pól nie należy edytować.

Uwaga!

W zależności od rodzaju i modelu urządzenia oraz zainstalowanego systemu operacyjnego, nie wszystkie powyższe pozycje konfiguracyjne będą wymagały zmiany/ustawienia.

Przykładowa konfiguracja APN dla iOS

Ustawienia Sieć komórkowa Sieć komórkowa danych:

Dla APN internet:

  • w ‘Dane sieci komórkowej’ APN internet
  • w ‘Konfiguracja LTE (Opcjonalna)” APN internet

Dla APN mms.jambox.pl w ‘MMS’ APN mms.jambox.pl

  • w ‘MMSC’ http://mms.jambox.pl:8002
  • w ‘Proxy MMS’ 212.2.96.16:8080
  • w ‘Maks wielkość MMS’ 307200
  • w ‘URL profilu UA dla MMS’ mms.jambox.pl

Pozostałe pola bez uzupełniania

Po zakończonej konfiguracji wymagany jest restart urządzenia.

Przykładowa konfiguracja APN dla Windows Phone

Ustawienia opcje komórkowe + SIM ustawienia Karty SIM:

Dla APN internet:

  • ‘Dodaj APN do internetu’ APN internet

Dla APN mms.jambox.pl ‘Dodaj APN do MMSów’:

  • ‘APN’ mms.jambox.pl
  • ‘MMSC URL’ http://mms.jambox.pl
  • ‘MMSC port’ 8002
  • ‘Maksymalny rozmiar MMS’ 307200
  • ‘Proxy MMS’ 212.2.96.16:8080
*101# Sprawdzenie statusu aktywnych usług
*122# Sprawdzenie statusu poczty głosowej
*122*11# Aktywacja poczty głosowej
*122*00# Dezaktywacja poczty głosowej
*101*11*14# Aktywacja połączeń oczekujących (Call wait)
*101*00*14# Dezaktywacja połączeń oczekujących
*101*11*15# Aktywacja zawieszania połączeń (Call hold)
*101*00*15# Dezaktywacja zawieszania połączeń
*101*11*16# Aktywacja połączeń konferencyjnych (Conference Call)
*101*00*16# Dezaktywacja połączeń konferencyjnych
*101*11*17# Włączenie blokowania połączeń bez prezentacji numeru (ACR)
*101*00*17# Wyłączenie blokowania połączeń bez prezentacji numeru
Przekierowanie połączeń można skonfigurować na dwa sposoby: w telefonie lub przez kody USSD.
Konfiguracja z telefonu: Telefon z Androidem z aplikacji dialera:

Ustawienia Połączenie Dodatkowe ustawienia Przekazywanie połączeń

Konfiguracja kodami USSD:

Przekierowanie wszystkich połączeń:

  • aktywacja: **21*+48XXXxxx#
  • dezaktywacja: ##21#
  • status: *#21#

Przekierowanie gdy telefon jest zajęty:

  • aktywacja: **67*+48XXXxxx#
  • dezaktywacja: ##67#
  • status: *#67#

Przekierowanie połączeń nieodebranych:

  • aktywacja: **61*+48XXXxxx#
  • dezaktywacja: ##61#

Anulowanie wszystkich typów przekierowań:

  • ##002#